onsdag den 17. august 2016

Turen går til...... Sydtyskland

Så er vores tid til at rejse kommet. Vi har længe diskuteret hvor og hvordan vi skulle rejse i år. De sidste par år, har vi enten holdt ferie i Jylland hos mandens forældre, kørt til Stockholm, hvor jeg har familie eller charter ferie med min familie uden for sæsonen. 

Min mand ville gerne i sommerhus, gerne i det nordjyske og jeg ville gerne ned til varmen. To ting der ikke rigtig hang sammen. Så vi satte os og fandt på den geniale ide at køre sydpå med telt. Lidt en kombi. Ingen fly eller pool som min mand ikke gider og varme og udland til mig. Vi var til grill middag hos vores genboer som fortalte om playmobil park, som ligger ved Nürnberg. Der havde de været da deres børn var yngre og det havde været et hit. Så det blev vi enige om skulle være vores første mål. Fandt en fin og billig campingplads i Ragaun uden for Erlangen. Har bookede vi to overnatninger. Da jeg var barn kørt vi altid til Sydfrankrig om sommeren, ferien startede altid med at vi kørte om aften mod færgen og så kørte hele natten gennem Tyskland. Så vi bestille færge til 19.15 så ville vi nå Erlange omkring kl 5 om morgen med et par pauser undervejs.  Vi fik lånt et telt af en tidligere kollega. 1000 tak Liselotte. Det var bare guld vejr. Rigtig fint med to kabiner med plads til dobbelt madrasser. Så der var rigtigt plads til alle fire. 

Bilen blev pakket og turen gik til Tyskland. 
Et sted der for mig altid, bare har været et land man kørte igennem. 

Ingen kommentarer: