mandag den 2. december 2013

Julen. Hvad skal der ske?

Ja hvad skal der egentlig ske i december...

Da jeg arbejder i detailhandelsen er julemåned en af de mest travle. Så måneden står mest på arbejde.
Men det kommer da også til at blive til noget jule hygge med venner, familie og B's Mødregruppe.


Juletræet skal være stort i år, det har vi bestemt, så glæder mig til at lægge et billede af det op

Selve juleaften skal holdes i hjemmet, hvor min lille familie (far og kæreste, min søster, monster, onkel og kusine) kommer. Vi plejer at mødes om formiddagen og tage på Bispebjerg kirkegård, hvor mine oldefædre, morfar også nu også min mormor som gik bort i august i år og ikke mindst min mor ligger. Det er ufatteligt at det er 9 år siden hun blev taget bort fra os. Alt, alt for tidligt.

Så bruger vi dagen på at hygge, lave mad, drengene kan sove til middag så de kan være friske til om aften. Så skal vi i kirke, Taastrup Nykirke, hvor jeg er døbt og min søster og jeg konfirmeret, min mor bisat og B blev også døbt der i foråret. Så må sige vi har et tilhørsforhold dertil.


Om eftermiddagen skal der skal laves konfekt, ses Disney juleshow, drikkes gløgg og spises æbleskiver. Alt i alt en helt normalt jul.

Menuen står på flæskesteg og and (en ny tradition indført af min fars kæreste) hvide- og brunekartofler, rødkål, asier, ribsgele og til dessert risalamande. Mums tænderne løber helt i vand i skrivende stund.

Så går turen til svigerfamilien i Grenaa 1. Juledag og den anden halvdel i Midtjylland 2. Juledag inden jeg drager hjem med DSB for at arbejde mens manden min og drengene holder forlænget juleferie i det jyske. Er spændt på hvordan det bliver at undvære drengene i 3 dage og selvfølge min mand ikke at forglemme. Har aldrig været væk fra dem mere end en en overnatning.

Så er det arbejde igen ind til nytår som skal fejres i det lille hjem med gode venner.

Hvordan bliver din jul.....?

Ingen kommentarer: